2011 m. spalio 21 d., penktadienis

Šiandien - į mokymų centrą

Namaste!

Šiandien didžiausias iššūkis - pirma diena mokymo centre. Keltis reikėjo labai anksti, nes į kursus išvežė po 8:15 vietiniu laiku, pusryčiai nuo 7 iki 8. O kai skirtumas tarp Lietuvos laiko ir Indijos yra 2 val. 30 min., tai keltis reikėjo prieš 5 valandą Lietuvos laiku... Dar reikia šiek tiek laiko priprasti prie šito. :))

Taigi 8:15 visi (mano viešbutyje gyvena dar keturi mano bendrakursiai) susirinkome viešbučio vestibiulyje ir laukėme, kol mus nuveš į mokymų centrą. Atvažiavo vairuotojas, visi penki susėdome į jo taksi (gale merginos sėdėjo atsisukusios vienas į kitą) ir jis nuvežė mus į mokymų centrą. Pats centras tai beveik gyvenamame name, iš išorės jokios nuorodos, nieko. Užlipome į ketvirtą aukštą ir ten suradome kelis kabinetus, o viename iš jų yra kompiuterių klasė, kur mes, visi 30 (tiek žmonių kurse), susėdome. Įdomus toks "mokymų centras". Paklausus aplinkinių gyventojų įtariu jie nepasakytų kur jis yra. :)) Nuotraukų dar nepadariau, bet jų bus vėliau...

Pirma diena buvo susipažinimui. Susipažinome vienas su kitu: atsistoję pasakėme kas esame, kaip vadina žmonės, kur ir ką dirbame. Vėliau trumpai pristatė Aptech mokymų centrą (o tai yra labai didelė tarptautinė mokymų organizacija), kaip vyks kursai (kasdien nuo 9 ryto iki 1 valandos dienos), bendrą tvarką (kad reikia 95% paskaitų lankyti) ir t.t. Smagiausia dalis buvo, kai pradėjo dalinti knygas (jos yra įskaičiuotos į kurso kainą). Visų pirma išdalino po 72 psl. knygą, po to 88 psl. ir dar davė  164 psl. knygą. O po to prasidėjo visas džiaugsmas: 834 psl. Adobe Flash Professional CS 5 biblija (taip ant tos knygos ir parašyta), 1042 psl. Adobe Photoshop CS5 biblija ir (nužudymui) 1307 psl. Adobe Dreamweaver CS5 biblija. Paskutinės trys knygos išleistos Wiley-India leidykloje. Įdomu tai, kad ant knygų parašyta jų kaina ir jos atitinkamai kainuoja 599 Rs (~30Lt), 629 Rs (~31,5Lt), 629 Rs (~31,5Lt). Jei šias tris knygas pirkčiau per Amazon.com, tai man kainuotų 35USD+28USD+32USD=95 USD (~240Lt, vietoj beveik 100Lt Indijoje). Ir viskam susidėti gavome kuprinę. :)

Mokymo medžiaga. :))
Mus mokys dėstytoja, kurios vardas Rimi. :)) Kursiokai mano iš viso pasaulio. Yra iš Afrikos, ir iš Indonezijos, ir Omano, ir Kubos, iš Afganistano, Azerbaidžiano ir kitų. Labai mažai europiečių (yra vienas baltarusis).. Nors gal ir gerai, bus proga pramokti šiek tiek kitokių anglų kalbos tarmių. :)) O kursas mano vadinasi, jei kas praleidot, "Certificate in Proficiency in Web Designing".

Maistas
Kiek čia valgėm maisto (iš gatvės dar nedrįstam), tai jis visai normalus. Nėra labai aštrus. Pusryčiams gauname normaliai pavalgyti, pietūs yra mūsų reikalas ir reikia mums ieškotis kur valgyti, o vakarienė vėl viešbutyje. Vakar vakarienei valgėm vištieną (jaučiu jos bus pakankamai per tas likusias 69 dienas) su ryžiais ir daržovėmis. Davė ir desertą. Maistas nėra labai aštrus, nes sakė organizatoriai paprašė, kad maistą darytų su mažiau aštrumo. ;) Gal ir gerai, pradžiai. O šį vakarą maistas buvo labai skanus ir šiek tiek aštresnis. Mėsa, daržovės skaniai labai paruoštos. Aišku viskas su ryžiais.. Buvo šiek tiek agurkų, pomidorų..

Elektra, internetas
Iš kolegų girdėjau, kad visoje Indijoje (ir Delyje) dažnai dingsta elektra. Tačiau per šitą laikotarpį, kiek mes čia esam, elektra dar nebuvo dingusi nei karto. Ji visada yra. Rozetės čia yra kitokios nei pas mus, bet europietiški kištukai tinka. Internetas viešbutyje veikia belaidis. Slaptažodis labai sunkus: 0123456789. Tik internetas čia labai lėtas (išlepę lietuviai..) ir kartais stringa. O mokymų centre tai iš viso beveik nėra interneto, kaip Lietuvoje pradžioje būdavo: įvedi adresą ir eini arbatos ar kavos pasidaryti. :)) Bet... nereikia norėt, kai 30 žmonių vienu metu pasitikrina savo Gmail'ą.

Viešbutis
Kaip rašiau, viešbutis čia tikrai neblogas. Kažkur radau, kad viena naktis jame kainuoja apie 4000 Rs (~200Lt). Bet čia visai prie pat yra kavinės, parduotuvių daug visokių. Matėm vakar ir vieną prakybos centriuką. Dideli prekybos centrai čia nėra populiarūs. Šiandien buvau pasidaryti pasinių nuotraukų (nes pamiršau Vilniuje), tai už 8 pasines nuotraukas sumokėjau 90 rupijų (~4,5Lt). Gal reiks daugiau pasidaryti...

Vaizdas pro mano langą. Aplink daug medžių, bet ir dar daugiau dulkių.
Mašinos
Mieste visur labai daug mašinų, tuk-tukų ir žmonių. Kaip kursų kuratorius pasakė, Delis niekada nemiega. Išėjus 3 valandą nakties į gatvę tikrai joje rasi nemažai žmonių, ir eismas vyks. Be tuk-tukų čia yra ir daug lengvųjų mašinų. Populiarios Mazdos, Toyotos, Tata (vietinė markė), vos tik kelis Volkwagen'us mačiau. Autobusai dažniausiai čia Tata.

Šunys
Šiandien pirmą kartą Indijoje pamačiau gatvėje vaikščiojančią karvę! Jų čia tik viena kita po visą miestą vaikšto. Užtat visame mieste pilna šunų. Jie vaikšto laisvi, niekas jų nevarinėja, gatves kerta kada tik nori. Pilni pakampiai dienos metu miegančių šunų, o ir šiaip šunys čia labai atsipalaidavę, kaip apsipūtę ko nors atrodo. Ir pilna jų visur.

Adresai
Adresai tai mums čia košmaras. Nieko neįmanoma suprasti. Pvz. mūsų viešbučio adresas yra E-147, Saket. Reiktų suprast, kad čia E blokas Saket rajone ir 147 namas. Gal. :)) Mokymų centras yra D-52, South Extension Part-1. Neblogas adresas, ane? :)) Tai kol kas dar nesuprantam nieko adresuose, bus matyt kaip bus toliau. :)

Šiandien mes trise buvom Lietuvos ambasadoje Indijoje. Apie tai parašysiu kitą kartą. :))

O iš tikrųjų.. Jei esat kada nors matę kokį filmą susijusį su Indija, tai čia viskas labai labai panašu.. :) Kontrastų šalis.. Labai didelis tarp vargingų žmonių ir labai turtingų žmonių...